بیلبورد

تبلیغات محیطی را بی شک قدیمی ترین روش تبلیغاتی باید دانست. تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا برای تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می شود. تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که باعث برتری آن با سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار یا ارائه یک خدمت جدید از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.

استرابورد

ابعاد استرابورد نسبت به ابعاد بیلبورد تبلیغاتی سبب شده است که این سازه براحتی در هر مکانی نصب و اجرا شود.اجاره استرابورد نسبت به اجاره بیلبورد قیمت مرقوم به صرفه تری دارد .یکی دیگر از ویژگی های استرابرد تبلیغاتی قرارگیری آن در زاویه دید پایین تر و در راستای دید رانندگان در خیابان ها می باشد به همین دلیل اثربخشی و کارآیی این رسانه تبلیغاتی را بالا می برد زیرا یکی از مهمترین هدف یک رسانه تبلیغاتی نرخ مشاهده آن است. گستردگی و تعداد بالای سازه استرابورد در خیابان ها ، میادین و معابر بیانگر قدرت این رسانه تبلیغاتی است.

بنر

بنرها نیز یکی از روش‌های اطلاع رسانی و انتقال پیام تبلیغاتی به مخاطبان است. این روش چاپی نیز مانند سایر روش‌ها شامل متون و تصاویری است، که پیام کسب‌وکار را به مخاطبان منتقل می‌کند.
امروزه بنرها همانند پوسترها، پیام تبلیغاتی را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطبان عرضه می‌کنند
.

دکوراسیون نمایشگاهی

از مهم ترین نقش هایی که یک غرفه نمایشگاهی بر عهده دارد می توان به پتانسیل آن در جذب مخاطب اشاره کرد. لازم به ذکر است که غرفه سازی در شهرستان اهمیت به سزایی در جذب مخاطبان دارد، از این رو، صاحبان صنایع همیشه به دنبال طراحی و دیزاین هایی متفاوت و مرتبط با کالا و خدمات خود هستند.
طراحی غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که مخاطبان مورد نظر را به سمت خود جذب کند و آنها را برای مدتی کنار خود نگه دارد تا در این زمان بتواند خدمت و کالای عرضه شده خود را به او معرفی کند. فراموش نکنید که مدت زمان لازم برای جذب مخاطب در غرفه شما تنها 5 ثانیه است، اگر در این 5 ثانیه به نکات مهم در جذب مخاطب توجه لازم مبذول نشود شما به عنوان کارفرما بخش مهمی از مشتریان بالقوه خود که از طریق بصری جذب می شوند را از دست خواهید داد. علاوه بر مواردی که ذکر شد توجه به رنگ، نورپردازی، دکوراسیون و جزییات یک غرفه نیز از المان هایی است که در طراحی غرفه باید لحاظ شود.

.