بازاریابی ویدیویی چیست؟
بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخههای بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده میشود. در ویدیو مارکتینگ، بازاریابها به دنبال تولید یک فیلم چند دقیقهای هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- به معرفی کلی یک کسب و کار بپردازد و نقاط قوت و ضعف آن را نشان دهد؛
- یک محصول را معرفی کند و نحوه استفاده از آن را به مشتری آموزش دهد؛
- در مورد بهره بردن از یک خدمت یا یک ابزار ساخته میشود؛
- نکاتی در مورد تعمیر یک محصول یا مثل یک محصول ارائه میدهد؛
- شامل آموزش یک مبحث میشود؛
- یک گروه را معرفی میکند که فعالیتهای مختلفی انجام میدهند.
تاریخچه ویدیو مارکتینگ
برای مطالعه تاریخچه ویدیو مارکتینگ باید به خیلی سالهای قبل برگردید و این نشان میدهد که این شیوه بازاریابی حتی از پیدایش اینترنت نیز قدیمیتر است. در سال 1940 یک شرکت به اسم Bulova اقدام به ساخت یک فیلم تجاری در ایستگاه تلویزیونی نیویورک کرد که برای این تبلیغات خود 4 دلار پرداخت. این اولین روش تبلیغاتی به سبک جدید و با استفاده از فیلم بود.
نسل جدید فیلمهای تبلیغاتی با ساخت دو قطعه تبلیغاتی video killed the radio star وalternatively the very prophetic song came out در سال 1981رواج یافت. در سال 1984 نیز شرکت اپل اولین تبلیغات خود را در این زمینه به ثبت رساند و بعد از آن در سال 1991 یک ویدیوی ویروسی (Viral) توسط مدیر اجرایی فاکس ساخته شد. این ویدیو مبلغی بالغ بر 750 دلار برای آنها هزینه داشت.
سال 2005 با ساخت شبکه اجتماعی یوتیوب مواجه شدیم و شرکتهای مختلفی از آن به عنوان اصلیترین ابزار تبلیغاتی خود استفاده کردند. اولین شرکت معروف که از یوتیوب استفاده کرد، شرکت نایک در سال 2005 بود و شرکت گوگل نیز در سال 2007 اقدام به تبلیغات در یوتیوب کرد. در سطح ایران نیز سرویسهای اشتراک گذاری مانند آپارات بیشتر از سایر سرویسها مورد استفاده قرار میگیرد که تاریخ ایجاد آن به سال 1389 برمیگردد.
بازاریابی ویدیویی چگونه اجرا میشود؟
یکی از دلایلی که باعث میشود برخی از بازاریابان به سمت بازاریابی ویدیوی نروند، نیاز به مهارت در ساخت فیلم و هزینه بر بودن این روش است. در واقع کسانی که قصد فعالیت در این حوزه را داشته باشند، باید آشنایی حداقلی با نحوه تولید فیلم یا حتی انیمیشن داشته باشند. پس برای اجرای بازاریابی ویدیویی، گام اول آموزش ساخت فیلم یا استفاده از شرکتهای تولید کننده فیلم تبلیغاتی است.
اگر از شرکتها کمک بگیرید، کار شما بسیار سادهتر است. اما اگر خود شما میخواهید فیلم بسازید، گام ابتدایی شما فراگرفتن نحوه ساخت فیلمهای تبلیغاتی است. طبیعتاً با برداشتن گام اول، شما یک فیلم تبلیغاتی دارید که باید آن را به شیوههای مختلفی به اشتراک بگذارید و از این طریق مشتری جذب کنید.
فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید و فضای کافی برای هاستینگ آن انتخاب کردهاید، میتوانید فیلم آموزشی و تبلیغاتی محصولات خود را در همین فروشگاه قرار دهید یا در کنار آن یک وبلاگ ایجاد کنید، این فیلمها را در آنجا آپلود کرده و به فروشگاه خود لینک دهید. اما بیشتر شرکتها از این شیوه استقبال نمیکنند و معتقدند که استفاده از فیلم باعث سنگینتر شدن وب سایت آنها میشود.
راهکار جایگزین برای این افراد، استفاده از سرویسهای اشتراک فیلم مانند آپارات و یوتیوب است. اگر وب سایت شما فقط به کاربران و مشتریان داخلی محدود میشود، بهتر است از همان آپارات استفاده کنید. اما اگر احساس میکنید که مشتریهای مختلفی در سطح جهان دارید، باید از یوتیوب و یا سایر سرویسهای اشتراک گذاری فیلم به صورت بین المللی استفاده کنید.
روش دیگری که برای اجرای بازاریابی ویدیوی باید به کار ببرید، استفاده از شبکههای اجتماعی است. فیس بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، و اسنپ چت تنها چند مورد از این سرویسها هستند، شما میتوانید کاربران آنها را به عنوان فالوور خود جذب کنید و برنامه تبلیغاتیتان را بر رویشان پیادهسازی کنید.
وایرال مارکتینگ چیست؟
یکی از مباحثی که بطور مستقیم با ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی در ارتباط است، وایرال مارکتینگ است که امروزه در بسیاری از روشهای بازاریابی به کار گرفته میشود. وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) از دو بخش تشکیل شده است که یک بخش آن همان بازاریابی است که ممکن است به شیوههای مختلف اجرا شود و شامل روشهای اینترنتی و غیر اینترنتی میشود. در مورد بخش وایرال باید به کلمه انگلیسی Viral و معنی آن رجوع کنیم. در واقع این کلمه به معنی ویروسی یا ویروس مانند است که کنار هم قرار گرفتن آن با کلمه بازاریابی، باعث به وجود آمدن یک سبک جدید از مارکتینگ شده است که ممکن است با روشهای اینترنتی یا غیر اینترنتی اجرا شود. نامگذاری این شیوه بازاریابی از رشد ویروسها نشأت گرفته است که به صورت انتقال از یک فرد به فرد دیگر است که باعث گسترش آن میشود.
بنابراین وایرال مارکتینگ را میتوان به عنوان یک روش بازاریابی معرفی کرده که تبلیغات آن با استفاده از انتقال فرد به فرد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انجام میگیرد. در این حالت، بازاریاب اصلی، تبلیغات خود را به زیر دستهها انتقال داده و آنها وظیفه بازاریابی و تبلیغات در سطوح پایین را برعهده میگیرند. البته نکتهای که در اینجا باید در نظر بگیرید این است که در ماهیت چیزی که میخواهید به صورت ویروسی پخش شود، باید عنصر و یا ویژگیای وجود داشته باشد که باعث جذب آدمها و انتقال آن به یکدیگر شود.
اما احتمالاً این سؤال برای شما پیش آمده است که وایرال مارکتینگ چه ربطی به بازاریابی ویدیویی دارد؟ زمانی که شما یک ویدیو را به عنوان ویدیو تبلیغاتی در شبکههای اجتماعی یا در رسانهها به اشتراک میگذارید، دیده شدن ویدیو از یک طرف و پخش شدن آن در شبکههای اجتماعی و بین افراد مختلف باعث به وجود آمدن یک نوع بازاریابی ویروسی میشود. بنابراین میتوانیم ویدیو مارکتینگ را به عنوان یک شاخه از وایرال مارکتینگ معرفی کنیم.
مزایایی ویدیو مارکتینگ
با توجه به مطالبی که در مورد نحوه اجرای بازاریابی ویدیویی گفته شد، احتمالاً به این نتیجه رسیدهاید که استفاده از ویدیو ممکن است سخت و آزاردهنده باشد. پس چه دلیلی دارد که اکثر بازاریابان به سراغ استفاده از فیلم میروند و بازدهی این کار بالاتر است؟ دلایل آن در زیر آمده است:
- ویدئو کاربر را درگیر میکند: یکی از بهترین امتیازاتی که فیلمهای تبلیغاتی دارند این است که کاربر را با خود درگیر میکنند. در واقع اگر یک ویدیوی تبلیغاتی به خوبی ساخته شده باشد و 10 ثانیه اول آن برای کاربر جذاب باشد، احتمال دیدن فیلم تا انتها وجود دارد و این بهترین فرصت برای تیمهای تبلیغاتی محسوب میشود.
- استفاده از ویدیو آسان است: استفاده از ویدیو برای کاربران و برای مشتریان بسیار راحت است. در واقع کاربر به جای اینکه 30 صفحه متن در رابطه با تعمیر یا نحوه استفاده از یک کالا را بخواند، با خیال راحت میتواند همزمان به آموزش آن گوش داده و تصاویر آموزشی را ببیند. بنابراین زمانی که برای خواندن متن نوشتاری صرف میشود، بسیار بیشتر از زمانی است که صرف دیدن یک فیلم آموزشی میشود.
- ویدیو جامع و کامل است: اصولاً در بازاریابی ویدیویی از دو دسته فیلم کوتاه و بلند استفاده میشود. در هر دو سبک، بازاریابان تلاش میکنند که نکات متعددی را در آنها بگنجانند و مطلب را به طور کامل به بیننده انتقال دهند. این در حالی است که متنهای نوشتاری در بیان کردن برخی موارد ناتوان هستند و نویسنده مجبور است که مطالب بیشتری برای توضیح یک بحث یا حتی یک اصطلاح خاص به کار ببرد.
- ویدیو با احساسات در ارتباط است: اگر یک ویدیوی تبلیغاتی به خوبی ساخته شده باشند، میتواند احساسات بیننده را با خود درگیر کند. ساخت یک کلیپ تبلیغاتی طنز یا درگیر کردن عواطف مشتریان در ویدیو، روشهایی است که بازاریابان، از آن در کسب و کار خود استفاده میکنند.
- ویدیو در حافظه میماند: اگر شما از یکی از دوستان یا آشنایان خود بخواهید که یک فیلم قدیمی را برای شما توصیف کنند یا از آنها بخواهید که مطالب یک نوشته یا کتاب را برای شما تعریف کنند، مطمئن باشید که توانایی آنها در توصیف فیلم بسیار بیشتر است؛ زیرا خاصیت فیلمها به صورتی است که بیشتر در حافظه فرد میماند و فرد از لحاظ احساسی و عواطف با آن فیلم درگیر میشود.
- ویدیو محبوبیت بالایی دارد: برای درک این موضوع میتوانید به یکی از شبکههای اجتماعی بروید و میزان بازدید پستهای ویدیویی و نوشتاری را با هم مقایسه کنید. امروزه میلیونها و شاید میلیاردها کاربر از فیلمهای گذاشته شده در یوتیوب دیدن میکنند و از فیسبوک برای دیدن کلیپهای مختلف بهره میبرند. حال ممکن است این کلیپها تبلیغاتی باشند یا صرفاً برای طنز یا آموزش یک مطلب باشد.
- موتورهای جستجو ویدیو را ترجیح میدهند: یکی از خصوصیات بارز فیلمها این است که موتورهای جستجو نیز به آنها علاقه زیادی دارد. باید بپذیریم که درصد بسیار کمی از محتوای نوشتاری یونیک و اختصاصی است. این در حالی است که هر فیلم دارای فضا و قالب اختصاصی خود بوده و درصد بسیار بالایی از آنها برای اولین بار منتشر میشود. این موضوع دردسر موتورهای جستجو را کمتر میکند.
معایب بازاریابی ویدیویی
قبل از هر چیزی، باید یک اعتراف داشته باشیم که استفاده از بازاریابی ویدیویی چندان هم ساده نیست و ترس شما از آن منطقی به نظر میرسد. طبق بررسیهای صورت گرفته، بین 30 تا 40 درصد بازاریابان تمایلی به استفاده از ویدیو مارکتینگ ندارند. اما دلیل آنها برای این کار چیست:
- ساخت ویدیو گرانتر از محتوای نوشتاری است: برای نوشتن محتوای نوشتاری در یک سایت، فقط به یک سیستم کامپیوتری نیاز دارید که بتوانید متن مورد نظر را تایپ کنید. پس نه به تخصص خیلی پیچیدهای نیاز دارید و نه هزینه زیادی برای آن میپردازید. این در حالی است که شما برای ساخت یک ویدیو، باید نحوه کار با نرم افزارهای مختلف را آموزش دیده باشید و یا ساخت آن را به یک شرکت واگذار کنید. در هر صورت برای تهیه محتوای ویدیویی نیز به مطالب جدید نیاز دارید که تمامی این موارد باعث گرانتر شدن بازاریابی ویدیویی میشود.
- ساخت ویدیو زمانبر است: چه بخواهیم و چه نخواهیم، ساخت ویدیو نسبت به نوشتن محتوای نوشتاری برای یک سایت زمان بیشتری نیاز دارد. در واقع، برای داشتن یک فیلم تبلیغاتی شما هم نیاز دارید که ساختار فنی فیلم را آماده کنید و هم باید محتوای کافی برای گذاشتن در این فیلم را داشته باشید. فراهم آوردن این دو مورد و کنار هم قرار دادن آنها باعث میشود که زمان زیادی از بازاریابان گرفته شود.
- مشکلات فنی در مورد ویدیو بیشتر است: این ایراد از لحاظ فنی به بازاریابی ویدیویی وارد نیست، اما باید بپذیریم که در برخی مناطق امکانات لازم برای نشان دادن ویدیو به شکل مناسب وجود ندارد. پایین بودن سرعت بارگذاری ویدیو در برخی مناطق، نبود زیرساختهای لازم برای نمایش فیلم یا نداشتن برخی امکانات در وب سایتها از مهمترین ایرادات است که در این حوزه وارد میشود.
- نمایش ویدیو اینترنت را مصرف میکند: وقتی که شما یک مطلب نوشتاری را مطالعه میکنید، نهایتاً با بارگذاری تصاویر ممکن است یک مگابایت از حجم اینترنت شما مصرف شود. اما وقتی که یک فیلم را میبینید، مسئله حجم اینترنت مصرف شده برای شما اهمیت پیدا میکند و با توجه به کیفیت آن ممکن است حجم اینترنت مصرف شده متغیر باشد. به همین دلیل کاربرانی که از اینترنت حجمی استفاده میکنند، شاید تمایل کمتری به دیدن فیلم داشته باشند. به همین دلیل فیلمهای کوتاه با حجم کم، مورد توجه کاربران قرار میگیرد.
اهمیت بازاریابی ویدیویی برای کسب و کارها
در بندهای قبلی نشان دادیم که بازاریابی ویدیویی دارای چه مزایایی است و چگونه میتواند یک کسب و کار را تحت تأثیر قرار دهد. طبق آمارهای منتشر شده توسط گروه Wyzowl، بیش از 63 درصد از کسب و کارهای موجود در دنیا از بازاریابی ویدیویی به عنوان محتوای اصلی تبلیغات خود استفاده کردهاند. جالب است بدانید که از این 63 درصد، در حدود 80 درصد از آنها، ویدیو مارکتینگ را بخش مهمی از استراتژی تبلیغاتی خود میدانند. ویدئوها و تصاویر ویدئویی به سرعت در حال پیشرفت هستند و زودتر از آنچه که ما فکر میکنیم، خود را به ارتفاعات تبلیغاتی میرسانند.
اما با توجه به اینکه بازاریابی ویدیوی یکی از جدیدترین بخشهای صندوقچه تبلیغات است، هنوز در مورد آن تردیدهایی وجود دارد. آیا او واقعاً استفاده از فیلمها برای تبلیغ کسب و کار مناسب است؟ آیا تاثیرگذاری کافی را دارد؟ در ادامه با ذکر چند دلیل نشان خواهیم داد که پاسخ این سؤالات به چه صورت خواهد بود:
1. ویدئو باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش میشود
اولین نکته مهم در استفاده از بازاریابی ویدیویی این است که بشدت بر نرخ تبدیل و افزایش فروش شما تأثیر میگذارد. وقتی که شما یک ویدیو برای محصول خود میسازید و در یک صفحه قرار میدهید، مشتری بدون آن که نیاز به خواندن محتوا داشته باشد، با اطمینان کامل محتویات ویدیویی را نگاه کرده و این موضوع باعث اطلاعرسانی بهتر به او میشود. طبق بررسیهای صورت گرفته، ویدیو میتواند نرخ تبدیل شما را به میزان 80 درصد افزایش دهد.
ویدیو همچنین میتواند به طور مستقیم به افزایش فروش منجر شود. مطالعات نشان میدهد که 74 درصد از کاربرانی که ویدیو توضیح یک محصول را تماشا میکنند، متعاقب آن محصول را خریداری کردهاند. بنابراین بهترین شروع برای یک کسب و کار، ساختن فیلمهای هیجان انگیز برای محصولات است. نمودار نشان داده شده در زیر به خوبی گویای همه چیز هست. در این تصویر میبینید که استفاده از بازاریابی ویدیویی به چه صورت نرخ تبدیل مشتری در کسب و کارهای مختلف را افزایش داده است.
2. ویدیو اعتماد ایجاد میکند
اعتماد مهمترین حلقه افزایش نرخ تبدیل و همچنین افزایش نرخ فروش است. ایجاد اعتماد بین مشتری و فروشنده بسیار مهم است و ما به عنوان بازاریاب باید بتوانیم این اعتماد را ایجاد کنیم. از کسانی که در حوزه تهیه محتوا فعالیت میکنند، شاید تعداد انگشت شماری در تولید محتوای نوشتاری یونیک و منحصر به فرد تبحر دارند. چرا؟ زیرا همیشه کلمات به یکدیگر شبیه هستند و قرار گرفتن آنها با توجه به اصول نگارشی باعث تکرار میشود. این موضوع باعث میشود که مشتری احساس کند با توضیحات مشابه در مورد یک محصول مواجه شده و از خرید آن منصرف میشود.
اما وقتی که بحث استفاده از فیلم برای معرفی یک محصول پیش میآید، همه چیز جدید است! از قالب فیلم بگیریم تا کاراکترها و محصولات، که احتمالاً نمونه مشابه آن در اینترنت وجود نخواهد داشت. بنابراین مشتری احساس میکند که این فیلم تبلیغاتی صرفاً برای او ساخته شده است و با علاقه بیشتری به آن نگاه میکند. این همین دلیل است که 57 درصد از مشتریان و مصرف کنندگان اعلام کردند که فیلمها به آنها اعتماد بیشتری برای خرید آنلاین میدهند.
3. ویدیو باعث بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه میشود
اگر دوست دارید بیشتر هیجان زده شوید، جالب است بدانید که 83 درصد از کسب و کارهای مختلف معتقدند که ویدیو مارکتینگ بازگشت سرمایه خوبی برای آنها به ارمغان آورده است. با وجود اینکه تولید ویدیو هنوز سادهترین و ارزانترین راه نیست و زمان زیادی برای آماده سازی یک کلیپ ویدیویی صرف میشود، اما باید بدانید که ابزارهای ویرایش آنلاین ویدیو به طور مداوم بهبود مییابند و از لحاظ اقتصادی و زمانی مقرون به صرفهتر میشوند. حتی امروزه گوشیهای هوشمند نیز میتوانند در تولید ویدیوهای بسیار مناسب و معقول به کار گرفته شوند.
خبر خوب دیگر در مورد بازاریابی ویدیو این است که قرار نیست شما یک فیلم ساز حرفهای باشید. در واقع این محتوا است که اهمیت دارد. آخرین تحقیقات نشان میدهد که کاربران اغلب به محصولاتی که چندان توضیح کافی ندارند علاقهای نشان نمیدهند. برای مشتریان و خریداران، کیفیت پایین و طراحی ضعیفه فیلم تقریباً مهم نیست.
4. گوگل هم ویدیو را دوست دارد
شاید به این حرف من بخندید و حتی برای شما هم حالت مسخره داشته باشد، اما جالب است بدانید که خود گوگل هم تبلیغات ویدیویی و ویدیو مارکتینگ را نسبت به روشهای نوشتاری ترجیح میدهد. شاید پیدا کردن آمار دقیق از تغییر الگوریتمهای گوگل از روز اول تا کنون خیلی سخت و پیچیده باشد و نیاز به بررسیهای بیشتری داشته باشد. اما جالب است بدانید که حتی خود گوگل هم از این تغییر الگوریتمهای متوالی خسته شده و به دنبال راهکار مناسبی برای جلوگیری از کپی شدن مطالب است.
خیلی سخت نیست، شما میتوانید یک کلیدواژه را در گوگل جستجو کنید و ببینید که چند سایت ایرانی یا خارجی در مورد یک موضوع نوشتند. گروه Moovly در این مورد آمار جالبی دارد: آنها اعلام کردند که وب سایتهایی که در مطالب خود فیلم و ویدیو دارند، 53 بار نسبت به سایر سایتها بیشتر نشان داده شدهاند. پس چرا ما هم شروع نکنیم؟!
5. فیلمها و گوشیهای هوشمند با هم عجین هستند
ویدیو و گوشیهای هوشمند دست به دست یکدیگر حرکت میکنند. در حدود 90 درصد از مشتریان و مصرفکنندگان، ویدیو محصولات را بر روی تلفن همراه خود تماشا کردند. از سه ماهه سوم سال 2013، نمایش ویدیوهای موبایلی تاکنون بیش از 233 درصد افزایش یافته است. یوتیوب گزارش کرده است که بازدید فیلمهایش در گوشیهای هوشمند هر ساله 100 درصد افزایش مییابد. مردم دوست دارند که همزمان حرکت کنند و فیلم ببینند.
همچنین گوگل به ما اعلام کرده است که کاربران گوشیهای هوشمند دو برابر بیشتر از تماشاگران تلویزیونها هستند و جالب است که این آمار درمورد استفاده از کامپیوترهای خانگی و لپ تاپها نیز صدق میکند. در این آمار تعداد بازدیدکنندگان فیلمهای ویدیویی در گوشیهای هوشمند، 4/1 برابر تلویزیون و حتی کامپیوترهای شخصی است. این موضوع نشان میدهد که برندهای تجاری باید به سراغ بازاریابی ویدیویی در داخل گوشیهای هوشمند بروند تا به دیده شدن برند تجاری خود کمک کنند.
6. ویدیو مارکتینگ همه چیز را توضیح میدهد
آیا تاکنون یک محصول یا یک خدمت را برای فروش گذاشتهاید؟ یک ویدیو برای نشان دادن نحوه کار این محصول آماده کنید. مطمئن باشید 98 درصد از کاربرانی که این فیلم را دیدهاند، معتقدند که کلیه اطلاعات کافی را دریافت کردهاند. شاید به همین دلیل است که 45 درصد از بازرگانان و تجار بزرگ دنیا از بازاریابی ویدیویی استفاده میکنند. حتی جالب است بدانید که 83 درصد از این کسب و کارها گفتهاند که ویدیوهای توضیحی موثرتر از صفحه اصلی محصول بوده است.
پس اگر میخواهید از تبلیغات ویدیویی استفاده کنید، سعی کنید به سراغ موشن گرافیکها و انیمیشنها بروید و از مفاهیم متحرک استفاده کنید تا بتوانید ویژگیها و خصوصیات محصولات خود را معرفی کنید. موشن گرافیکها ترکیبی کامل از سرگرمی، نوستالژی و سادگی هستند و میتوانند به عنوان یک ابزار کارآمد به کار شما کمک کنند.
7. ویدیو حتی خریداران تنبل را هم جذب میکند
ویدیو یک ابزار عالی برای یادگیری است، در عین حال یک شیوه بسیار ساده برای مصرف است. زندگی امروزه بیش از حد مشغولیت میآورد و باید بپذیریم که کاربران اینترنتی زمان کافی برای خواندن توصیفات طولانی محصول یا عمیق شدن در مورد مطالب مختلف را ندارند. مشتری مدرن میخواهد محصول را در عمل ببینند و ترجیح میدهد که این آموزش توسط یک فیلم به او نشان داده شود. پس با بازاریابی ویدیویی به راحتی میتوانید تنبلها را هم جذب کنید.
8. ویدیو مارکتینگ به انتشار محتوا کمک میکند
مایکل استلسنر، مدیر بخش بازاریابی رسانههای اجتماعی در هشتمین سمینار سالیانه شبکههای اجتماعی اعلام کرد که 60 درصد از بازاریابان اجتماعی در سال 2015 از محتوای ویدیویی استفاده کردند و این آمار در سال 2016 به 73 درصد افزایش یافته است. همچنین شبکههای اجتماعی کاربران را به تولید محتوای ویدیویی تشویق میکنند. سالانه 3600 ویدیو در فیس بوک و اینستاگرام منتشر شده است. از طرف دیگر یوتیوب دومین شبکه اجتماعی محبوب در جهان است. پس اگرچه کاربران از محتوای ویدیویی به عنوان یک سرگرمی استفاده میکنند، اما باید این حقیقت را بپذیریم که ویدیوها میتوانند محصولات مختلف را معرفی کنند و به افزایش فروش آنها کمک کنند.
ما در کانون تبلیغاتی بارنا با استفاده از تیم حرفه ای و تخصصی در زمینه تیزر های تبلیغاتی بهترین مشاوره متناسب با کسب و کار شما ارائه می دهند.دریافت مشاوره