برند شخصی موفق چیست؟
برند شخصی ترکیبی منحصر به فرد از مهارتها و تجربیاتی است که از شما آنچه هستید ساخته است. برند شخصی موفق شما را از دیگر متخصصین حوزه کاریتان متمایز خواهد کرد. با برند شخصی تعیین میکنید که وقتی دیگران نام شما را میشنوند دقیقا چه چیزی را به یاد بیاورند.
از اصطلاح برند بیشتر در ارتباط با شرکتها و محصولاتی مانند مکدونالد و اپل استفاده میشود. اما یک فرد نیز میتواند یک برند باشد، برند شخصی. برندی که میتواند موفقتر از هر برند سازمانی عمل کند.
هنگامی که زمان ساخت یک برند شخصی میرسد، بعضی از مردم فرآیند ساخت برند شخصی را زمانبر میدانند، یا اهمیت لازم را برای آن قائل نیستند. کاملا درست است، برای ساخت برند شخصی موفق باید فکر و وقت زیادی اختصاص دهید. اما برند شخصی همان چیزی است که موفقیت شغلی و ثروت بیشتر را در زمان کمتری برای شما مهیا میکند.
ساخت برند شخصی به طور خلاصه شامل سه مرحله است:
آماده سازی: فرآیند بسیار مهم خودشناسی، شناخت ارزشها، توانایی و استعدادها. اگر این مرحله به خوبی پشت سر گذاشته شود، درمراحل بعد نتایج خوبی به دست خواهید آورد.
نتیجه گیری: در این مرحله وارد ساخت برند شخصی میشوید. وقتی به خوبی دانستید که هدف برند شما چیست و در چه زمینهای میخواهید تبدیل به برند شخصی شوید؛ شروع به جمع آوری دستاوردها و موفقیتهای کاری خود کنید.
در این بخش به این نیز فکر کنید که در زمینه مورد نظر، چه فعالیتهای جدیدی برای ارتقاء شغلی میتوانید انجام دهید.
- چه مطالعاتی خواهید داشت؟
- در چه همایشهایی شرکت خواهید کرد؟
- با چه افرادی مراودات کاری خواهید داشت؟
- در چه رسانههای اجتماعی فعالیت آنلاین را شروع میکنید و چه استراتژی برای آن دارید؟
شناخت:
شما تمام این کارها را میکنید که دیگران شما را بشناسند، پس باید در دسترس باشید. ارتباطات نقش مهمی در شناخت شما دارد. از تمامی امکانات آفلاین و آنلاین برای شناساندن خود، اهداف و ارزشهایتان استفاده کنید.
اجازه دهید دیگران بدانند چگونه میتوانید به آنها کمک کنید. در مرحله شناخت، گوشه چشمی به موفقیتهای کاری خود داشته باشید. بیش از حد بر روی موفقیتهایتان تمرکز نکنید اما ایرادی ندارد که دیگران درباره آنها بدانند. این مسئله باعث اعتمادسازی در برند شخصی میشود.
هنگامی که برند شناخته شدهای دارید، دیگران در فضای آنلاین و آفلاین به دنبال شما هستند، این کار پیامدهای مهمی برای پیشرفت حرفهای شما خواهد داشت.
اگر به دنبال ساخت برند شخصی نیستید و فکر میکنید که برای شما جواب نمیدهد، به ویژه اگر کسب و کار شخصی خود را دارید یا به عنوان فریلنسر کار میکنید، به راحتی بسیاری از فرصتها را در کسب و کار از دست میدهید. اگر میخواهید در دنیای کسب و کار موفقیت بیشتری به دست آورید، باید به اهمیت برند شخصی بیشتر پی ببرید.
چرا برند شخصی مهم است؟
اگر میخواهید تأثیرگذار شناخته شوید، باید یک برند شخصی قوی ایجاد کنید. برند شخصی به شما کمک میکند تا از دیگران متمایز شوید. شما میتوانید از برند شخصی خود برای نشان دادن دانش و مهارتتان در زمینه تخصص خود استفاده کنید.
از بسیاری جهات، برند شخصی همان چیزی است که شما را به یاد ماندنی میکند. این برند شخصی است که به شما کمک میکند از هزاران نفر دیگر متمایز شوید.
نسل جدید نسبت به تبلیغات به شدت بیاعتماد هستند. ۸۴٪ از آنها به تبلیغات و برندهای ایجاد کننده آنها اعتماد ندارند. با این حال، آنها آماده هستند تا به افرادی که احساس میکنند “میشناسند” اعتماد کنند.
این به معنای بازنگری اساسی در مورد نحوه بازاریابی کسب و کارها است. در واقع این یکی از دلایل موفقیتآمیز بودن بازاریابی تأثیرگذار طی سالهای اخیر است.
جنبشی به سمت شخصیسازی افراد اصلی در کسب و کارها راه افتاده است. بدیهی است که این کار برای یک کسب و کار کوچک آسان خواهد بود اما ممکن است برای شرکتهای بزرگ دشوارتر باشد.
استیو جابز قبل از اینکه این عبارت حتی به خوبی شناخته شود، از برند شخصی استفاده میکرد تا خود را به عنوان چهره اپل متمایز کند. به همین ترتیب، برند شخصی ایلان ماسک احتمالاً بهتر از برند کسب و کار Tesla شناخته شده است.
ما در کانون تبلیغاتی بارنا با استفاده از تیم حرفه ای و تخصصی بهترین مشاوره را متناسب با کسب و کار شما ارائه می دهید. دریافت مشاوره