تعریف تیزر یا معنی تیزر چیست؟

به طور کلی به این مفهوم است که شما بتوانید با فیلم کوتاه، کلیپ، صوت یا خدمات چاپی، مالتی مدیا و… جلب توجه مردم به کار و کاسبی به منظور فروش بهتر محصول و خدمات داشته باشید. در اصل تیزر باعث این می شود که محصول، اجناس و خدماتتان به مشتریان فعلی معرفی شود.

در مورد تیزر تبلیغاتی بیشتر بدانید

مطلع کردن مشتری از محصول یا خدماتتان

قانع کردن مشتری برای اینکه خدمات و محصولات کارخانه، شرکت، دفتر و… شما نیازهایشان را ارضا می کند

مشتری را مجاب می کنید که به خدمات یا محصولتان نیاز اصلی دارند.

صحت اعتبار شرکتتان

پرده برداری از خدمت ها و محصولات نوین

استحکام پیام فروشنده

ایجاد انگیزه برای مصرف کنندگان به دنبال کردن شما اینکه حس جستجوگری و اینکه بخواهند اطلاعات کامل تری را راجع به محصول و شرکت به دست آورند، نمونه ای درخواست بدهند، ثبت سفارش بدهند و…

کشش خریداران به کارو کاسبی شما

هدف های اصلی که در تبلیغات هست باید در طرح کار و کاسبتان از قبل مشخص باشد، برای نمونه گاهی شما برای رسیدن به مقدار معینی از رشد فروش و و اینجاد انگیزه مشتریان یا دنبال کننده های وب سایت یا صفحات اینستاگرام و تلگرام و…، برند سازی های مختلف به مفهوم توانایی شناخت نیاز به این داردی که اعتبارتان در نظر مصرف کننده بیشتر شود. هدف های تبلیغات بسته به بازار و صنعت هایی که در آن هستید فرق دارد.

مشاهده نمونه کار های تیزر تبلیغاتی گروه تبلیغاتی بارنا
تیزر تبلیغاتی به انگلیسی چی میشه؟

اگر در گوگل ترنسلیت کلمه “تیزر تبلیغاتی” را به انگلیسی ترجمه کنید، “Promotional teaser” برای شما نمایش داده می شود. اما آیا این واژه در کشور های انگلیسی زبان هم استفاده می شود؟

به نظر می رسد در زبان انگلیسی این واژه معنی تریلر یا تیزر فیلم را دارد ( فیلم های کوتاه یک دقیقه ای که عبارت است از صحنه های جذاب فیلم بوده و معرف فیلم می باشد).

طبق تحقیقات ما واژه ای که انگلیسی زبان ها برای تیزر تبلیغاتی استفاده می کنند؛ “promotional video” می باشد. یعنی ویدویی که حالت تبلیغاتی یا معرفی دارد.

انواع تیزر تبلیغاتی کدام اند؟

اصطلاحات تیزر تبلیغاتی، معمولا بین اشخاص متخصص در این حوزه استفاده می شود. در زیر چند نمونه از آن ها را شرح می دهیم:

تیزر رئال

تیزر رئال، به تیزری گفته می شود که به صورت واقعی جلوه کند. این واقعی بودن را به وسیله فیلمبرداری انجام می دهند. در ابتدا، سناریو نوشته می شود، سپس گروه فیلمبرداری، در محل حاضر شده و شروع به فیلمبرداری از محصولات می کنند، سپس این راش های خام به دست تدوینگر می رسد، و تدوینگر با ادیت این راش ها و انجام یک سری اعمال، تیزر را تحویل می دهد.

تیزر موشن گرافیک

در تیزر موشن گرافیک، فیلمبرداری به صورت با دوربین واقعی صورت نمی گیرد، بلکه همه چیز کاملا مجازی می باشد. این نوع تیزر ها با استفاه از نرم افزارهای ساخت تیزر طراحی و تولید می شوند، به عبارتی دوربین واقعی در اینجا هیچ نقشی ندارد و کل تیزر با دوربین مجازی داخل نرم افزار ساخته می شود.

تیزر تلفیقی

تیزر تلفیقی، ترکیبی از تیزر رئال و موشن گرافیک می باشد. در این نوع از تیزرها، قسمتی از کلیپ به صورت فیلمبرداری و رئال بوده و قسمت دیگر با نرم افزار های گرافیکی ساخته می شود.

مراحل اصلی تولید یک ویدیو تبلیغاتی به شرح زیر است

مراحل ساخت کلیپ های تبلیغاتی

پیش تولید تیزر

به مقدمات کار که شامل کسب اطلاعات کامل از سفارش دهنده ی ویدیو، بازید از لوکیشن ها و دیدن محصولات، صحبت با مدیر عامل و کارشناسان شرکت، ارائه ی سناریو از طرف سازنده ی تیزر، جمع آوری گروه سازنده و برنامه ریزی دقیق برای شروع کار را پیش تولید تیزر می نامیم.

تولید تیزر

مراحل فیلمبرداری و عکاسی و.. از لوکیشن ها، کارخانه، شرکت و هر چیزی که از قبل در مرحله ی پیش تولید در نظر گرفته شده است را باید در مرحله ی تولید به بهترین نحو ممکن انجام داد.

پس تولید تیزر

زمانی که کار تولید به پایان می رسد مهمترین بخش پس تولید است که شروع به تدوین، انجام جلوه های ویژه، اصلاح رنگ و نور و قاب و صداگذاری می باشد تا حدود زیادی می توان در مرحله ی پس تولید اشتباهاتی که اگر در پیش تولید و تولید شده است را جبران کرد اما لزوما کار درستی نیست و باید در مرحله ی پیش تولید و تولید کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر راجع به مراحل ساخت تیزر های تبلیغاتی از مقاله مرتبط دیدن نمایید.

تیزر تبلیغاتی چگونه ساخته می شود؟

شاید یک فرد با اندک دانشی و داشتن گروه اماتور بتواند پلان هایی ضبط کند و به اصطلاح تدوین هم بزند ولی صد در صد خروجی مطلوبی ندارد. این پدیده در کشور ما متاسفانه بیشتر اتفاق می افتد که افرادی که هیچ تجربه و دانشی ندارند تصمیم می گیرند دست به کارهای بزرگ بزنند و خود را کارگردان و نویسنده و فیلمبردار و تدوینگر و… تیزر سازی می دانند. در حالی که شرکت های بزرگی که در زمینه ساخت ویدیو های تبلیغاتی فعالیت می کنند، دارای گروه های بسیار قوی هستند که از افراد تحصیل کرده در زمینه سینما و تئاتر در حوزه های مختلف کارگردانی، تهیه کنندگی، نویسندگی، فیلمنامه نویسی، تدوین، جلوه های ویژه کامپیوتری و… استفاده می کنند.

در کشورمان ایران عزیز هم شرکت های بزرگی مشغول به این کار هستند که می توانند برای شرکت های بزرگ و کوچکی که جدیدا وارد بازار کار می شوند، برندینگ تبلیغاتی را شروع کنند و بتوانند اسم این برندها را بر سر زبان های مردم بیاندازد. یکی از شرکت های بزرگ در زمینه ساخت کلیپ های تبلیغاتی و صنعتی، شرکت طلوع فیلم است که با داشتن کادری جوان و حرفه ای آماده ی همکاری با تمامی استارت اپ هایی است که جدیدا فعالیت خود را آغاز کرده اند.

چگونه تیزر بسازیم ؟

به هر حال با وجود همه ی توضیحاتی که گفته شد مشاغل کوچکی هستند که نمی توانند از پس هزینه های ساخت کلیپ تبلیغاتی شرکت های بزرگ، بر بیایند و بودجه ای ندارند و دلشان می خواهد تیزر بسازند آیا باید این را کار را انجام بدهند یا نه؟ پیشنهاد ما این است که این کار را انجام ندهند و کار را به اهل فنش بسپارند تا خدای نکرده تیزری که می سازند اشتباها به ضد تبلیغ برایشان تبدیل نشود. ولی خب با آمدن بسترهای فضای مجازی و اپلیکیشن هایی مانند اینستاگرام می توان با گوشی موبایل از محصول خود و یا برند خود فیلمبرداری کرده و با اپلیکیشن های دیگر، موسیقی به آن اضافه کرد و در پیج ایستاگرامتان قرار داد.

فاکتورهای مهم برای بهرمندی یک تیزر چیست ؟
  • داشتن استراتژی یا عرضه و منتقل کردن پیام در تبلیغ
  • خلاقیت در نشان دادن پیام در تبلیغ
  • چگونه اجرا کردن کار
به چه تیزری، تیزر تبلیغاتی خوب گفته می شود؟

دادن کامل ترین و جذاب ترین ایده های نوآورانه که ایجاد فهم در ذهن و فکر مشتری می کند.

نمایش دادن قشنگی های دیداری و شنیداری که که به سلیقه و دید مشتری نزدیک می باشد.

فهمیدن ذهن و خواندن فکر مشتری و نمایش ایده هایی برای منتقل کردن پیام تبلیغ به طوری که از فیلتر ذهنی مشتری رد شود.

دانستن نیاز، خواسته و هدف بیننده و هدف گزاری کردن بر این اساس

ایده و سناریو کامل و قدرمتند  که هم راستا به هدف های تیزر است.

بهره گیری از حرفه ای ها و نفرات متخصص و توانمند برای ساخت تیزر مانند کارگردان ، نویسنده، طراح، مدیر فیلمبرداری، گروه صدا و تولید، تدوین گر و متخصص جلوه های ویژه

ساختن موسیقی مناسب یا انتخاب موسیقی درست و دقیق بر روی کار

پخش با زمینۀ تبلیغاتی در رسانه های تصویری عمومی و تخصصی

استفاده از تیزر فیلم ها به عنوان کاتالوگ های الکترونیکی جهت معرفی خدمات  و محصولات سازمان

تولید و ساخت فیلم جهت ارائه گزارش عملکرد سازمان یا شرکت

پخش فیلم در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها بررای تبلیغات مربوط به برند ها و خدمات

کلیدی ترین و مهمترین نکات در ویدیو های تبلیغاتی

داشتن ایده و نگاه نوآورانه و پر از مفهوم :

باید همه ی جنبه های زیباشناسانه مورد نظر در تولید کلیپ در نظر گرفته و عملی شود.

قشنگی و گیرایی های شنیداری و بصری :

باید همه ی جنبه های زیباشناسانه مورد توقع به طور واقعی عمل شود.

سرعت کار :

زمان انجام تیزر، سرمایه ی مناسب برای ساخت و پخش در کوتاه ترین زمان ممکن

در نظر گرفتن مخاطبین :

باید همه ی نیازهای مخاطب اعم از ذهنی و فکری و ادارکی در نظر گرفته شود.

مخاطب هدف خود را انتخاب کنید:

هنگام ساخت تیزر، ابتدا باید تصمیم بگیرید که مخاطبی را که تبلیغ می کنید، انتخاب کنید. افراد در روز بیشتر از 100 تبلیغات را مشاهده می کنند (بله، این یک عدد واقعی است)، بنابراین اگر به درستی هدف قرار نگیرید، ممکن است تبلیغات شما به نویز سفیدی برسد.

مشاهده نمونه کار های تیزر تبلیغاتی تیم روبی استودیو 
تیزر هنری بسازید:

تا این مرحله، شما مخاطبان هدف و سکوی دلخواه خود را می شناسید، اما هنوز مطمئن نیستید که چه می گویید. اینجاست که می خواهید در مورد هدف گسترده کمپین خود برای الهام بخشیدن به تبلیغ خود فکر کنید.

دارایی های خلاقانه را توسعه دهید:

 همه تبلیغات به دارایی خلاقانه نیاز دارند، اکثر تبلیغاتی که اجرا می کنید به یک یا چند مورد از موارد زیر نیاز دارند:

  • کپی تبلیغاتی کوتاه (برای تبلیغات تصویر و تبلیغات آنلاین)
  • کپی بلند (برای اسکریپت های ویدیویی)
  • عکس (برای تبلیغات آنلاین)
  • تصاویر و / یا انیمیشن های سفارشی طراحی شده (برای تبلیغات آنلاین و تبلیغات ویدیویی)
  • ویدیو (برای… تبلیغات ویدیویی)
  • GIF (برای تبلیغات آنلاین)
تغییرات ایجاد کنید، بشویید و تکرار کنید:

 پس از اتمام ساخت تیزر تبلیغاتی، یادگیری های خود را یادداشت کنید و آنها را در آگهی تبلیغاتی بعدی خود اعمال کنید.

کلیپ های تبلیغاتی در کجا استفاده می شود ؟
  • در نمایشگاه ها و سمینارها فیلم ها بر روی نمایشگرهای تصویری پخش می شود.
  • برای پخش در تالارها، هتل ها، مهمانی های بزرگ و…
  • برای ساخت فیلم های آموزشی در سالن های انتظار و در قسمت هایی که نیاز به استراحت در مکان، شرکت، سازمان و… می باشد.
گام های اصلی برای تولید و طراحی ویدیو های تبلیغاتی

(1) مورد مهمی که باید رعایت شود متن سناریو با موضوعی که انتخاب کردیم ارتباط داشته باشد، لازمه این است که حس های جستجوگری مردم را برانیگرد و اجبار به فکر کردن داشته باشند. متن باید جذاب و کامل باشد تا بیننده در آخر تیزر هشیار باشد، یک تیزر تبلیغاتی نباید تایم زیادی داشته باشد و اصولا باید در کوتاه ترین زمان بیشترین حرف ممکن را بتواند انتقال دهد. در آخر کار ببینده باید حس بهتری را در خود داشته باشد.

(2) انتخاب درست یک گوینده یا نریشن گو برای تیزر بسیار مهم است. گاهی یک کاراکتر کارتونی مثلا یک حیوان بامزه، یک مردی که حجم زیادی مو دارد که لباس زنانه پوشیده یا یک زن زیبا در لباس آدم فضایی ها، از پس این کار ها بر می آیند. ترکیب هایی از دو ویژگی ظاهرا متناقض دیدها را بیشتر به سمت خود جذب می کند. اگر یک فرد معروف این ترفند ها را انجام دهد بهتر است اما هم اگر نشد فردی که از لحاض چهره و اندام جذاب باشد پیدا کنید، انتخاب درست لباس و گریم مناسب کمک زاید می نماید مثلا وقتی می خواید تبلیغ یک خمیر دندان خوب را بکنید باید شخصی را انتخاب کنید که دندان هایش به طور طبیعی برق می زند.

(3) سعی کنید در ساخت تیزر از برای بهتر دیده شدن کار دست به اقدامات مختلفی بزنید به طو مثال تصاویر مختلف یا کارتون های دیگر را به تلیبغ خود اضافه کنید تا جذابت های بیشتری را خلق کنید. اطمنیان داشته باشید که رسانه ی تدوین شده حرف ها و پیام هایتان را کامل تر و به هدف اصلیتان انرژِی می دهد. به طور مثال انیمشن وایت برد این انیمشن که با مداد نقاشی شده به خلق یک دختر ورزشکار که در زمینه ی کیک بوکسینگ مشغول است را نمایش می دهد که با صدای گوینده ی عالی خانمی که شخصیت نقاشی را بیان می کند و به تصاویرمان قدرت زیادی می بخشد. در این جا از ترفندی استفاده شده چونکه در شروع انیمیشن لباش ورزشی کیک بوکسینگ کاراکتر نقاشی را نپوشیده، در پایان انیمیشن می بینم که آن را به تن کرده  و در زمینه ی کش بافی و رها کردن ضربه درجه یک سخن می گوید.

این حرکت ها باعث این مشود خبر خلق این کاراکتر ها کامل تر و دقیق تر نشان داده شود.

(4) میشه سعی تان بر این باشد که لوگوی محصول را بر روی خود تیزر بگذارید. لازم است که شما بهتری کار را انجام دهید. سایت هایی مثل یوتیوب و.. پایان فیلم را نمایش نمی دهند به جایش پیشنهاد ها و آفرهای ویدیویی دیگر را به نمایش می گذارند. اطمینان کامل را داشته باشید که لوگو، شناسه اینترنتی، شماره تماس و هر اطلاعات دیگری را که لازم دارید بیننده ببیند حداقل برای زمان کوتاهی بر روی صفحه به نمایش گذاشته شود. یک دلیل دیگر هم این است که دیگر رقبا و شرکت های دیگر نتوانند از قسمت هایی از تیزرتان استفاده کنند و با برعلیه شما تبلیغی تخبریبی کار کنند. پس داشتن لوگو بر روی کلیپ و تیزتان بسیار مهم و ضروری است.

(5) کلیپ یا ویدئو را پروموت کنید شاید زمان آن رسیده باشد که ویدئو را هر جایی که می خواهید در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. در سایت ها، فیسبوک، ایسنتاگرام، گروه ها و کانال های تلگرامی، واتس آپ و هر جا و مکانی که میشود تبلیغاتتان را ارائه بدهید.

ما در بارنا با استفاده از تیم حرفه ای و تخصصی فیلمبرداری و تدوین، تیزر تبلیغاتی متناسب با کسب و کار شما را انجام می دهیم. درخواست مشاوره

دسته بندی ها: وبلاگ