تبلیغات وب آگاهی از برند را برای کاربران بهبود می بخشد و حجم فروش را افزایش می دهد. اهداف و مقاصد تعیین کننده نوع و نحوه تبلیغات آنلاین می باشند. به طور کلی در اینترنت می توان موارد زیر را تبلیغ کرد:

  • محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت
  • وب سایت ها
  • برندها
  • فروشگاه های آنلاین
  • هر چیزی که منع قانونی نداشته باشد

ویژگی های تبلیغ کسب و کار به صورت آنلاین

  • درگیر کردن کاربران در فعالیت های خاص (Engaging users into certain activities)

چرا تبلیغات اینترنتی بهتر از تبلیغات روزنامه، بیلبورد یا حتی تلویزیون عمل می کند؟ خیلی ساده است: تبلیغات آنلاین به دلیل ظاهر و انتخاب مکان مطلوب، مشتریان بالقوه را تشویق می کند تا به پروسه درخواستی صاحب کسب و کار بپیوندند، یعنی بر روی بنر کلیک کرده و به صفحه مورد نظر بروند، هایپرلینک را دنبال کرده، به یک سوال پاسخ دهند یا فرمی را پر کنند. این کار تقریباً می تواند به دست آوردن یکباره نتایج خوب را امکان پذیر سازد.

  • دسترسی گسترده به کاربران وب (Wide reach of web-users)

تبلیغ کسب و کار به صورت اینترنتی امکان دسترسی به بسیاری از کاربران وب را با مشاهده آگهی فراهم می کند.این کاربران ممکن است به مشتریان بالقوه تبدیل شوند. همه چیز به فعالیت و اهداف تبلیغات آنلاین بستگی دارد.

  • تقسیم بندی کاربران برای هدف قرار دادن مخاطبان (User segmentation for targeting the audience)

بهبود مستمر پلتفرم های تبلیغاتی امکان تقسیم بندی کامل کاربران بر اساس علایق، موقعیت جغرافیایی، سن، جنس، جستجوهای قبلی و روش های دیگر را فراهم می کند. بنابراین فقط مخاطبان هدف از پیش تعیین شده، تبلیغات مربوطه را خواهند دید. یک مخاطب اگر به صورت هدفمند انتخاب شود، اجازه می دهد تا هزینه های تبلیغات به حداقل برسد و حجم فروش افزایش یابد.

  • برآورد دقیق نتایج تبلیغات آنلاین (Precise estimation of online advertising results)

نتایج تبلیغات چیزی است که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. تخمین سودآوری تبلیغات اینترنتی بدون آنالیز ارقام غیرممکن است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ ابزار برای تجزیه و تحلیل کارایی تبلیغات وب وجود دارد. می توان از گوگل آنالیتیکس برای ارزیابی دقیق نتایج حاصله از تبلیغات استفاده کرد.

مزایای تبلیغ آنلاین کسب و کار چیست؟

اینترنت بخش مهمی از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی است زیرا افراد بیشتری زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می کنند. همه برندها می خواهند در دنیای دیجیتال حضور داشته باشند، اما تبلیغات آنلاین چه مزایای مثبتی دارد که باید در نظر گرفت؟

  • تأثیر (Impact)

توانایی تقسیم بندی دقیق تر در فضای آنلاین، گزینه ها و کانال های بیشتری ایجاد کرده است که از طریق آنها می توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. این امر باعث می شود که تأثیر بیشتری روی کاربران خودتان داشته باشید.

  • اندازه گیری و ردیابی (Measuring and Tracking)

کمپین های تبلیغاتی آنلاین به لطف ابزارهایی که امروزه وجود دارند به راحتی قابل اندازه گیری هستند. برخلاف تبلیغات سنتی، که معیارهای اندازه گیری آن، تقریبی هستند یا به نسبت کمی از جمعیت محدود می شوند، آمار تبلیغات آنلاین واقعاً دقیق است.

  • بهره وری (Efficiency)

اگرچه مانند کمپین های آفلاین، کار مهم برنامه‌ریزی استراتژی و تولید مطالب در تبلیغات آنلاین ممکن است کمی طول بکشد، اما این نوع تبلیغات می‌تواند خیلی سریع اجرا شود. فقط در چند دقیقه می توان تبلیغات را در رسانه های مختلف آنلاین تنظیم و منتشر کرد.

  • انعطاف پذیری (Flexibility)

انعطاف پذیری یکی از ویژگی های تبلیغ کسب و کار به صورت دیجیتالی است. از تصاویر، ویدئوها و متن می توان برای دستیابی به مخاطبان هدف در هر زمانی از روز استفاده کرد. اگر آگهی در زمان مناسب در شبکه مناسب منتشر شود، امکانات و نتایج حاصل از یک آگهی بسیار زیاد است. وقتی صحبت از تبلیغات بومی می شود، حق انتخاب ها عملاً بی نهایت هستند چرا که می توان آن را  از هر کجای دنیا اجرا کرد. تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت است.

  • کم هزینه (Low Cost)

در مقایسه با بودجه مورد نیاز برای تبلیغات آفلاین با تدثیر بالا، هزینه تبلیغات اینترنتی بسیار پایین است.

  • تعامل با کاربران (Interaction with the Users)

اینترنت رسانه ای است که امکان تعامل سطح بالایی با کاربران را فراهم می کند. برندها نه تنها پیام ارسال می کنند، بلکه می توانند نظرات، لایک ها، سوالات و غیره را از کاربران دریافت کنند. این کار امکان برقراری ارتباط روان تر و سریع تر را فراهم می کند. اگرچه این امر مستلزم توجه بیشتر شرکت ها است اما می توانند از مزایای زیاد آن مانند درک علایق، نگرانی ها، نظرات کاربران و… بهره مند شوند.

نحوه تبلیغ آنلاین چگونه است؟

هنگامی که زمان طراحی استراتژی تبلیغ کسب و کار شما فرا می رسد، به خاطر داشته باشید که برنامه ریزی دقیق برای این امر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. علاوه بر این باید تصمیم بگیرید که از کدام قالب های تبلیغاتی باید و از کدام قالب های تبلیغاتی نباید استفاده کنید.

بخشی از این فرآیند همچنین شامل اختصاص درصدی از بودجه شما به هر قالب است. ایده آل ترین کاری که می شود انجام داد، انجام یک تجزیه و تحلیل و ادغام روش های تبلیغاتی مختلف به منظور افزایش دسترسی و بهبود نتایج است.

نکته مهم دیگری که باید در نظر گرفت، اندازه گیری اقداماتی است که هر استراتژی شامل می شود. به عنوان مثال ممکن است در یک پلتفرم تبلیغاتی نتایجی را که انتظارش را داشتید به دست نیاورید، اما در پلتفرم دیگری نتایج فراتر از انتظارات باشد. با انجام تجزیه و تحلیل داده ها، می توانید تنظیمات بودجه لازم را به منظور جهت دهی مجدد سرمایه گذاری ها به سمت تبدیل های بهتر انجام دهید.

شما همیشه این حق انتخاب را دارید که  تبلیغ کسب و کار خود را به یک آژانس تبلیغاتی با تجربه و حرفه ای بسپارید تا  هم بودجه و هم کمپین های شما را بهینه کند. آیا آمادگی دارید با قالب های مختلف تبلیغات آنلاین برای شرکت خودتان آشنا شده و از آنها نهایت استفاده را ببرید؟

۲۶ نوع از محبوب ترین انواع تبلیغ کسب و کار به صورت آنلاین

با پیشرفت اینترنت، گزینه های تبلیغات آنلاین نیز پیشرفت می کنند. در واقع امروزه انواع مختلفی از تبلیغ کسب و کار وجود دارد که می توانید آنها را در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ادغام کنید. همانطور که چشم انداز تبلیغات دیجیتال تغییر می کند، مهم است که در مورد آخرین ترندها، تکنیک ها و استراتژی ها به روز باشید.

گزینه های مختلف تبلیغات اینترنتی با الگوهای مختلف تعامل بین طرفین، پیچیدگی تنظیمات و کمپین‌ها، مکان‌یابی و سایر ویژگی های معرفی شده در این بخش را می توان برای برگزاری یک کمپین ۳۶۰ درجه ای ترکیب کرد، یا می توان آنها را به صورت جداگانه استفاده کرد. درک مزایا و معایب آنها باعث می شود تا راه حل مناسب را انتخاب کنید. به هر حال قبل از استفاده از هر کدام از آنها، توصیه می کنیم با یک متخصص مشورت کنید.

Google Ads یک سرویس تبلیغات آنلاین برای تنظیم انواع تبلیغات است. گوگل ادز به شرکت های رقابتی، وبسایت ها یا فروشگاه های آنلاین اجازه می دهد تا با پیشنهادات و درخواست‌های مختلف، برای جلب توجه مشتریان بالقوه با همدیگر رقابت کنند. اگر می خواهید در مورد انواع مختلف تبلیغات آنلاین و قالب های مختلف کمپین تبلیغاتی که می توانید استفاده کنید، مطالب بیشتری را بیاموزید، به خواندن ادامه دهید!

پرداخت کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک
(Pay Per Click)

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۸۰ میلیارد جستجوی ماهانه در گوگل انجام شد. این نوع تبلیغ کسب و کار یکی از رایج ترین، کارآمدترین و محبوب ترین انواع تبلیغات است. اگر کاربر روی تبلیغ کلیک کند و به وب سایت تبلیغ دهنده هدایت شود، تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک به سایت تبلیغ کننده هزینه ای را پرداخت می کند. موتورهای جستجو ارائه دهندگان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک یا همان تبلیغات کلیکی هستند که محبوب ترین آنها تبلیغات در گوگل است.

اشتباه نکنید؛ گوگل بیشتر از یک موتور جستجو، یک ماشین تبلیغاتی است. ۸۵ درصد از درآمد گوگل از پلتفرم گوگل ادز به دست می آید. ممکن است به نظر برسد که گوگل اطلاعات و ابزارهای مفیدی همچون Google Docs، Gmail، Calendars و غیره را در اختیار شما قرار می دهد اما همه این موارد جالب فقط به خاطر دیده شدن تبلیغات در گوگل ارائه می شود و لاغیر!

لازم به ذکر است که   کاملا ایمن و قانونی است. علاوه بر این موتورهای جستجو بیشترین سود را از PPC به دست می آورند. یکی از مزایای بزرگ تبلیغات کلیکی این است که شما فقط برای چیزی که کاربران روی آن کلیک می کنند، هزینه پرداخت می کنید.

فرقی نمی کند یک کسب و کار بزرگ باشید یا یک کسب و کار کوچک! می توانید با هزینه اندکی از قدرت موتور جستجو استفاده کنید. توانایی هدف گذاری و تست بازارهای خاص و اجرای کمپین های نیچ به این معنی است که بایستی به علاقه خریدار اهمیت زیادی بدهید. این نوع تبلیغ کسب و کار یک استراتژی بازاریابی کم هزینه عالی و راهی موثر برای جذب مشتریان احتمالی است.

شاید تنها نقطه ضعف آن رقابت با سایر شرکت‌ها در همان صنعت باشد. به دلیل سهولت دسترسی به تبلیغات گوگل، اکثر بازارهای پرطرفدار چندین تبلیغ دارند که برای کسب رتبه برتر رقابت می کنند. چون در این نوع تبلیغ، قیمت هر کلیک توسط یک حراج بین تبلیغ دهندگان تعیین می شود، کسی که بالاترین قیمت را ارائه دهد، برنده حراج است. این امر باعث می شود که رقابت در برخی از موضوعات آنقدر بالا باشد که شرکت های بزرگ فقط قادر به پرداخت هزینه این نوع تبلیغات می باشند.

کسب و کارها به ازای هر ۱ دلاری که در تبلیغات گوگل خرج می کنند، به طور متوسط ۲ دلار درآمد دارند.

تبلیغ کسب و کار از طریق ریتارکتینگ و ریمارکتینگ
(Retargeting and Remarketing)

ریمارکتینگ یکی از کارآمدترین انواع تبلیغات آنلاین و یکی از عملکردهای موجود در سیستم های PPC است. اما این نوع تبلیغات به دلیل چند ویژگی خاص می تواند مورد تاکید قرار گیرد. اول اجازه ردیابی کاربران وب سایت را داده و مجدداً تبلیغات را به عنوان یادآوری به آنها نشان می دهد. مثلاً اگر نرخ تبدیل یک وب سایت ۱ درصد باشد، به این معنی است که ۹۹ درصد از کاربران وب سایت آن را رد می کنند یا به هر دلیلی هیچ اقدام تبدیلی انجام نمی دهند.

ریمارکتینگ کلاسیک اجازه چک کردن و تشویق کاربران برای تغییر تصمیم گیری شان را می دهد. یادآوری مجدد به مشتریان یا کاربرانی که به شرکت شما علاقه نشان داده اند، یک استراتژی محکم برای ایجاد تبدیل است. ریمارکتینگ باعث می شود بنر شما در آن وبسایت هایی ظاهر شود که افرادی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده اند، به آن مراجعه کرده اند.

این نوع تبلیغات برای فروش و افزایش آگاهی از برند خوب است و بر حضور شرکت در فرآیند خرید مصرف کننده تاکید دارد. و می توان آن را از طریق ابزارهای مدیریت تبلیغات موتور جستجو مانند Google Adwords خریداری کرد. قیمت ها معمولاً با معیارهای CPC تعیین می شوند.

گوگل همیشه فناوری های ردیابی کاربران خود را بهبود می بخشد و فرصت هایی را برای کمپین های تبلیغاتی ارائه می دهد. با این حال ریمارکتینگ کلاسیک یک اشکال دارد: کاربران تبلیغات یک شرکت را می بینند و ممکن است علاقه ای به ارائه دوباره این پیشنهاد نداشته باشند. بازاریابی دینامیک یا پویا برای ایجاد تبلیغات اختصاصی بر اساس محصولات مشاهده شده در نظر گرفته شده است و می تواند تبدیل را تا دو برابر افزایش داد.

تبلیغات اینترنتی نمایش دیجیتال یا تبلیغات بنری
(Digital display – banner – Internet advertising)

تبلیغات بنری یکی از اولین انواع تبلیغات اینترنتی است که در آستانه ظهور اینترنت ظاهر شد. این نوع تبلیغات شامل قرار دادن بنرها در وب سایت های خارجی است. هنگامی که کاربران بر روی آنها کلیک می کنند، به یک صفحه هدف خاص در وب سایت تبلیغ دهنده هدایت می شوند. چنین ترافیکی را می توان به راحتی با ابزارهای تحلیل وب ردیابی کرد.

CPM طرح اصلی پرداخت در تبلیغات بنری است که در تبلیغات گوگل اعمال می شود. این کار می تواند سودآور باشد زیرا تبلیغ دهنده برای نمایش ها پول می پردازد و تأثیر آنها قابل پیش بینی نیست.

تبلیغ کسب و کار در شاپینگ گوگل
(Advertising in Google shopping)

تبلیغات وب گوگل شاپینگ (معروف به تبلیغات شاپینگ) روش تبلیغاتی جدید برای فروشگاه های آنلاین و ابزار نسبتاً جدیدی در مقایسه با انواع تبلیغات آنلاین فوق الذکر است. تبلیغات شاپینگ در جستجوهای گوگل یکی از انواع تبلیغات ویدیویی آنلاین است که امکان مشاهده چندین نوع از محصولات پیشنهادی را فراهم می کند.

تبلیغات ویدئویی اینترنتی
(Internet video advertising)

تولید محتوای ویدیویی برای کاربران فوق‌العاده سرگرم‌کننده است و ویدیو مارکتینگ را به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی، ایده‌ای فوق‌العاده می کند. ایده دیگر این است که با یوتیوبرهایی که محصول یا خدمت شما را معرفی می کنند و در مورد آن بحث می کنند، شریک شوید. همچنین می‌توانید محتوای ویدیویی اصلی تهیه کنید تا به شما کمک کند موقعیت بهتر و ارگانیک تری در سئو کسب کنید.

با اشتراک گذاری ویدیوها می توانید ترافیک وب مستقیم بیشتری به دست آورید و شانس ویروسی شدن خود را افزایش دهید. اگ فرض بر این باشد که به زودی ۸۰ درصد از اینترنت، ویدیو محور خواهد بود، پس با ویدیوها می توانید به تأثیرات و امکانات بی‌شماری برسید و در دنیای وب بذرخشید.

از زمانی که یوتیوب در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد، این پلتفرم به محبوب ترین پلت فرم ویدیویی در جهان تبدیل شد. در یک ماه به طور متوسط، ۸۰ درصد از افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله یوتیوب را تماشا می کنند.اکنون هر کاربر اینترنتی ویدیوها، فیلم ها، مرورهای کلی و موارد دیگر را در یوتیوب تماشا می کند. یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب جهان است.

تصور کنید اگر این کاربران، تبلیغ محصول یا خدمات شما را در یوتیوب ببینند؟ عالی می شود! با این حال چنین تبلیغات اینترنتی بسیار وقت گیر هستند، زیرا ویدیوی کوتاه تا آنجا که ممکن است بایستی حاوی اطلاعات مهم برای مشتری باشد و این خودش نیاز به کلی کار دارد.

یوتیوب نه تنها فرصتی برای تبلیغات در پلتفرم ارائه می دهد، بلکه فرمت ویدیو نیز راهی عالی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما است. کسب و کارهایی که از ویدئو به عنوان بخشی از تبلیغات و آموزش تولید محتوا استفاده می کنند، تعامل بیشتری با مشتریان خود به دست خواهند آورد. داشتن یک کانال یوتیوب و افزودن بازاریابی ویدئویی به کسب و کار شما نیز می تواند به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک کند.

از ویدیو می توان برای تبلیغ، آموزش و حفظ ارتباط با مشتریان فعلی استفاده کرد. همچنین می توانید از ویدئو به عنوان بخشی اضافی از هر پست وبلاگی که می نویسید استفاده کنید.

بهترین از همه این است که هزینه تولید ویدیو به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با کمتر از چند هزار دلار، یک شرکت می تواند یک استودیوی داخلی راه اندازی کند و شروع به ایجاد ویدیوهای با کیفیت بالا کند.

اگر وب سایتی ایجاد کنید که به سؤالات پاسخ می دهد و راه حل هایی برای مشکلات ارائه می دهد، شروع به جلب توجه خواهید کرد.

تبلیغ کسب و کار با استفاده از رسانه های اجتماعی
(Social Media Ads)

بسیاری از ما به دیدن تبلیغات در فید رسانه های اجتماعی خود عادت داریم. این نشان دهنده یک فرصت بزرگ برای تجارت است

در حال حاضر تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی یکی از اصلی ترین انواع تبلیغات اینترنتی است. علاوه بر این، SMM نیز به طور فعال استفاده می شود. این بازاریابی در رسانه های اجتماعی شامل ایجاد و توسعه جوامع اختصاص داده شده به صفحه برند در رسانه های اجتماعی خاص است.

تبلیغات یک موتور مالی است که تمام رسانه های اجتماعی را به حرکت در می آورد. رسانه های اجتماعی بخش فوق العاده مهمی از زندگی روزمره ما هستند. بنابراین ایجاد کمپین های تبلیغاتی در این پلتفرم ها به منظور ایجاد آگاهی از برند و جذب مشتریان بالقوه جدید ضروری است.

به لطف امکانات تقسیم بندی گسترده ای که شبکه های اجتماعی ارائه می دهند، می توانند مکان مناسبی برای عرضه محصولات یا خدمات جدید با هدف مخاطبان بسیار خاص باشند. صرف نظر از اینکه هدف شما تبدیل یا اجرای یک استراتژی برندسازی است، تبلیغات اجتماعی یک انتخاب عالی است!

  • لینکدین از اوایل سال ۲۰۰۵ شروع به ارائه تبلیغات پولی کرد.
  • فیس بوک تبلیغات را در سال ۲۰۰۷ راه اندازی کرد.
  • توییتر تبلیغات را در سال ۲۰۱۰ اضافه کرد.
  • اینستاگرام تبلیغات را در سال ۲۰۱۳ به کاربران این پلتفرم معرفی کرد.
  • حتی TikTok شروع به افزودن تبلیغات به پلت فرم اجتماعی بسیار محبوب کرده است.

دنیا به دیدن تبلیغات در فید رسانه های اجتماعی خود عادت کرده است. بسیاری از مردم از کنار آنها می گذرند، اما همچنان قادر به مشاهده آنها هستند که منجر به آشنایی با برند می شود. با اختراع ابزارهایی مانند Facebook leads forms پلتفرم رسانه‌های اجتماعی راه‌هایی که تبلیغ‌ دهندگان می‌توانند به بازار هدفشان دسترسی پیدا کنند را افزایش داده است. رسانه های اجتماعی هم برای آگاهی از برند و هم برای تبلیغ تجارت عالی هستند. در حال حاضر ۸ روش مختلف برای انجام تبلیغات در فیس بوک وجود دارد که ارزش تست را دارد.

دسته بندی ها: وبلاگ